BIOGRAFIE.

Mijn naam is Peter DE MOOR (°1961), afkomstig uit Wetteren en thans woonachtig in Ronse.
Sinds mijn jeugd ben ik gepassioneerd door allerlei kunstvormen en fotografie in het bijzonder.

Door omstandigheden had ik niet de mogelijkheid om aan mijn eigen creativiteit een uiting te geven, tot ik 5 jaar geleden de weg heb gevonden naar Fotoclub Ronse.
Mijn grootste interesse gaat voornamelijk uit naar straat-en sociale fotografie. Ook landschappen kunnen mijn fotografisch oog boeien en af en toe laat ik mij verleiden tot het abstracte en het surreële.

Nog zoekende naar een eigen stijl is de nadruk op het kleurrijk karakter van mijn werken meestal een constante. Via zelfstudie probeer ik mijn ‘fotografische talenten’ verder te ontplooien.

Fotografie is voor mij in hoofdzaak een middel om aandacht te geven aan dingen die iedereen kent zonder er echt op te letten. Eenmaal daarvan geproefd, is het een échte verslaving.

Fototentoonstelling 2022

Dont Worry, live happy

De foto’s geven mijn ontmoeting weer met een bijzonder man op Tenerife die zijn stresserend en jachtig bestaan achter zich liet. Aan een idyllische baai heeft ‘Captain Morgan’ zich gevestigd in zelfbouw barakken en verwelkomt hij er bezoekers telkens met open armen en een brede glimlach. Met de opbrengst van de verkoop van handgemaakte ‘juweeltjes’ aan toeristen, stilt hij elke dag zijn maag.

Met zijn portret heb ik geprobeerd aan de kijker het gevoel mee te geven alsof hij hen écht omarmt mét zijn boodschap ‘don’t worry, live happy’.
Dat gevoel probeer ik nog te versterken door het portret op een groter formaat te presenteren dan de foto’s van zijn woonst.

Projectie 2022 - Paragliding

Bilbao